traffic analysis

25. september 2011

Come back....

Ikke akkurat det, men lenge siden sist.......ikke løpt o-løp siden 26. juni...stafett da også....

Ringreven er en artig stafett å være med på, og med fjorårets seier friskt i minne så stilte jeg opp igjen i år også.  Hadde vel håpet på å¨få 3km og 1.etappe i år og, men så lenge alle ungkalva var i Asker ble jeg satt opp på 5 km og 3.etappe.

Fikk kartet av Einar ut som nr. 2 med en annen løper rett i hælene.
Hadde problemer med å finne startpunkt og 1. post på kartet på vei ut - fant det etter litt løping, og ser i ettertid at jeg burde ha fulgt Mjøskanten. Han som gikk ut rett etter meg hadde store problemer med å orientere selv - noe som irriterte meg noe jæ.....
Alle har vel hørt utryket å henge som en klegg....stoppet litt opp og ga han noen meter inn mot 4. post -
Benyttet da sjansen med å bli kvitt "kleggen" på et høyre veivalg og gampet på sti rundt. Det kostet litt krutt....men taktikken lykkes...
Litt nøling fra stien ved 7.post gjorde at "kleggen" kom på slep etter en annen løper som hadde tatt ham inn.
Hadde full kontroll og dro de andre inn mot 8.post - stoppet litt opp og de to andre forsvant mens jeg stakk bortom posten og stemplet - gampet på godt på sti rundt til 9. Det kostet enda mere krutt.....
Holdt farten oppe - rett i postene - helt til jeg tok et forferdelig veivalg til 15. post - gjennom kratt og brennesle...skulle løpt stien rundt :((....
Var dønn ferdig ved utedass-posten ved samlingsplass - fint for publikum - sitte på dass og følge løperne på nært hold - mere publikumsvennelig kan det ikke bli :)
Måtte også gå litt til neste post - selv om det nesten ikke gikk oppover - bommet så på de to påfølgende postene og da kom det to lag og innhentet meg......Post 18 er jo utrolig lett da, går sti helt inn i posten, men den så ikke jeg i kampen mot syre og hyperventilering.....
Tok teten foran de to andre mot neste siste og hadde 2.plass nesten inne.....vet jeg kan spurte fra omtrent hvem som helst....men ble litt ivrig og gikk på en liten bom på siste også..
Kom inn som 4. mann rett bak 2. og 3.  - godt fornøyd lell - særlig godt fornøyd med de to rykkene jeg gjorde underveis og greide å riste av meg konkurrentene. Misfornøyd med å rote meg inn i bushen mot 15. post og bommene på 18. og 19. post.
Så inspirerende var dette at jeg faktisk vurderer sterkt å møte opp på nattløp på Ilseng på onsdag....
Har ei lykt ekstra hvis det er flere som vil prøve seg.....


1 kommentar:

  1. Bra jobba, Frode:-) Ser deg på Ilseng onsdag kveld! trondivar

    SvarSlett