traffic analysis

4. august 2011

Fortsatt en aktiv ferietid....

Neste tur gikk til Lom.
Derfra tok vi turen til Spiterstulen hvor vi møtte Johanne, Vemund og Åshild - og tok fatt på en kjempefin tur i strålende og stekende sol opp til Galdøpiggen 2469 moh.
Ble litt brent på legger og nakke på turen - men hva gjør vel det.....

Klare for avgang fra Spiterstulen

Merete allerede litt oppe i første "bakken"

Mye stein, litt snø og stedvis ingen sti å følge - men vi "krøp" oss stadig mot toppen.



På vel 1984 moh tok vi en stopp i bakken - etter ca. 3,6km - defra ble terrenget betydelig mere steinete og en del "klatring" måtte utføres. Merete stoppet der og kvilte litt før hun etter en god stund satte kursen ned igjen. Vi andre fortsatte mot toppen.

Denne nuten skulle vi først opp og så ned igjen....

Toppen kan så vidt skimtes i bakgrunn..

Etter å ha "klatret" 54m nedover tok vi fatt på siste biten opp til toppen på 2469m. Da kunne vi se Galdhøpiggen over oss....


Karoline vel framme







Turen opp tok oss ca. 3t 50min med gode pauser - turen ned var vel så tung for beina - brukte 2t.50min ned igjen.

Etter en sånn topptur er det viktig med næringsinntaket - vi valgte da å ta turen til Brimi Fjellstugu.
Å se og oppleve den livsnytelsen Karoline frembrakte der var helt utrolig. Hun storkoste seg med hver en rett etter hvert som de ble servert.
Vi fikk først servert en laksemousse på lokalt flatbrød som en apetittvekker. Deretter valgte Merete seg Kremet rypesupe til forrett - Karo og jeg valgte Varmrøykt aure på salat med urterømme
Hovedrett:
Merete valgte: Biff, så godt og saftigt kan norsk indrefilet av storfe vera med rødvins - sjy.
Karo og jeg : Brimi – rype- slik Arne Brimi har lært oss…..
Dessert:
Merete: Sjokolademousse-kake,
Karo og jeg: Cremè brullè med rabarbrasuppe og jordbær.

Konklusjon: Dette er det aller beste jeg noe gang har smakt, sa Karo....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar